Hash of Peppers (vegan) / Hachis de poivrons (végétalien)

Another simple recipe that turned out delicious…

Une recette simple et délicieuse…

You will need (for 2 people)/ Il vous faudra (pour 2 personnes:

  • 7 medium potatoes / 7 pommes de terre moyennes
  • salt and pepper/ sel & poivre
  • 2 big tablespoons of margarine of your choice (I personally use a soya spread) / 2 grosses cuillères à soupe de margarine (j’utilise une marg. de soja)
  • 1 big red pepper (or 2 small ones) / 1 gros poivron rouge (ou 2 petits)
  • 2  yellow peppers/ 2 poivrons jaunes
  • 1 green pepper/ 1 poivron vert
  • 1 shallot/ 1 échalotte
  • 2 cloves of garlic/ 2 gousses d’ail
  • 2 tablespoons of olive oil/ 2 cuillères à soupe d’huile d’olive

Step 1/ Etape 1:

Peel the potatoes/spuds and cut into 3 equal parts. Place in a pan of boiling water with 1 teaspoon of salt.

Pelez les pommes de terres/patates et coupez les en 3 parts égales. Mettez les dans une casserole d’eau bouillante avec une petite cuillère de sel.

potatoes

Step 2/ Etape 2 

Whilst the potatoes are cooking:

Chop the shallot and garlic and add to the pan on a slow burner with the olive oil.

While the shallot is cooking, wash/dry the peppers. Empty the pips and cut into thin-ish slices. Add to the pan with 1 big glass of water and turn the fire up to high (I normally use the setting that is 6 out of 9 to give you an idea). Makes sure you cover the pan so the vegetables can steam cook.

Remember to check on them every 5 minutes to ensure they are not burning at the bottom of the pan (you might need to add a little more water). Use a  wooden spoon and be gentle to avoid breaking the veg.

Pendant que les patates cuisent:

Coupez l’échalote et l’ail et faites revenir avec l’huile d’olive dans une poêle à température moyenne. 

Pendant ce temps, lavez/essuyer les poivrons. Videz les pépins et coupez les en lamelles. Ajoutez à la poêle avec un grand verre d’eau pour que les légumes cuisent à la vapeur (augmentez le feu, je mets ma plaque sur force 6 – pas au maximum de 9).

Vérifiez bien toutes les 5 minutes que les légumes ne brûlent pas le fond de la poêle (il vous faudra peut être ajouter un peu plus d’eau). Utilisez une cuillère en bois et soyez prudent à ne pas casser les poivrons.

veg

Step 3 / Etape 3

The spuds should be cooked and soft: a knife blade should go through easily.

If so, then pour the water out through a strainer and keep the potatoes in the pan. Add the margarine, a little salt and pepper to your taste. Mash together to obtain a kind of purée with chunks.

Cover with a plate (or a lead) to keep warm.

Les pommes de terre devraient être cuites et votre lame de couteau glisser facilement dans la pdt.

Si c’est le cas, alors égouttez les et gardez les dans la casserole. Ajoutez la margarine, un peu de sel et poivre à votre convenance et écrasez. J’ai gardé des morceaux dans ma purée.

Couvrez avec une assiette (ou le couvercle) pour garder au chaud.

Step 4/ Etape 4:

Your veg have cooked and are soft, you have a little juice at the bottom of the pan (from the veg and water) and you have your mashed potatoes waiting.

Now you can either present it like I did (option 1) with the peppers as the base or  option 2, you can put the veg & sauce on top of the mash. Your choice 🙂

Option 3 is to place it all in an oven proof dish: the veg at the bottom, mash on top and sprinkle of cheese of your choice or breadcrumbs, before putting it in the oven to get a crispy top.

We were hungry so we ate it as option 1 😉

Hope you like the recipe!

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Vos légumes sont cuits et mous, vous avez du jus dans le fond de la poêle (des légumes et de l’eau) et votre purée vous attend.

Vous pouvez présenter votre plat comme je l’ai fait (option 1) en mettant les poivrons au fond et la purée par dessus, ou option 2, faire l’inverse et mettre les poivrons et sauce sur les pommes de terre. Votre choix 🙂

Option 3 serait de mettre le tout dans un plat au four: poivrons au fond, purée dessus et couvrir soit avec du fromage soit avec de la chapelure, avant de mettre au four pour avoir un dessus gratiné. 

Nous avions faim, donc on a opté pour 1 😉

J’espère que vous aimerez cette recette!

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